1. Jouw foto
Weten jouw prospects en klanten hoe je eruit ziet? Zet een foto op je website en laat jezelf zien. Maak er een professionele uitstraling van die jou en je merk vertegenwoordigt. Als je een team van werknemers hebt waarmee klanten vaak communiceren, overweeg dan om foto’s van hen toe te voegen op de “About us” pagina of contactpagina.
2. Contactpagina
De contactpagina is eenvoudig genoeg en toch erg belangrijk. Al je contactgegevens moeten er staan, zelfs als deze al elders op de site zijn gepubliceerd. Vermeld naam, telefoonnummers, e-mailadressen en fysiek adres. Zet ook je sociale media-links op deze pagina.
3. Snelle laadtijden
Investeer in een goede webhost en zorg ervoor dat de afbeeldingen die je uploadt niet zo groot zijn. Nog beter is om ze te optimaliseren voordat je ze online zet. Je kunt dit o.a. gratis doen bij www.tinyjpg.com of een plugin gebruiken.
4. Referenties
Referenties zijn goud waard. Wie kan jou beter promoten en jouw diensten verkopen dan een onpartijdige klant? Gebruik deze referenties verstandig en plaats ze strategisch op de website.
5. USP – Unique Selling Point
USP staat voor unieke verkooppropositie. Dat is wat jou uniek maakt.
- Hoe onderscheid je jezelf van je concurrentie?
- Wat doe je beter of anders dan hen?
Integreer jouw USP’s in je uitstraling, branding en inhoud online.
6. Effectieve call-to-action
Neem een call-to-action op in elk deel van de inhoud van je site – zelfs als je alleen maar wilt dat iemand op je site blijft en wat meer leest. Vertel de bezoekers wat ze vervolgens moeten doen en help ze stap voor stap door de site.
7. FAQ – Veelgestelde vragen pagina
FAQ staat voor veelgestelde vragen. Door een pagina met veelgestelde vragen op je website te plaatsen, wordt deze gebruiksvriendelijker. Maak een lijst met de meest voorkomende vragen die u ontvangt en maak er een afzonderlijke pagina van je site van. Zorg ervoor dat net als al je andere waardevolle pagina’s, deze pagina met veelgestelde vragen gemakkelijk te vinden en te lezen is. Naarmate u meer vragen ontvangt, kunt je deze toevoegen aan de pagina.
Overweeg ook om af en toe te linken naar andere belangrijke interne pagina’s. Dit kan twee dingen bereiken. Het kan helpen je bezoeker langer op de website te houden. En het kan helpen de ranglijst te verhogen voor de pagina waarnaar je linkt.
8. Aanvraagformulier
Wat wil je dat bezoekers doen wanneer ze op je site zijn en een vraag hebben? Je hebt misschien al een pagina met veelgestelde vragen (hopelijk wel), maar wat als het antwoord op de vraag van een bezoeker niet op die pagina staat? Idealiter wil je je bezoeker zijn hand kan uitsteken en zijn vraag kan stellen.
Om dit mogelijk te maken, moeten ze gemakkelijk contact met je kunnen opnemen. Een van de eenvoudigste manieren om dit te bereiken, is om een contactformulier of een aanvraagformulier op de site. Ze voeren hun e-mailadres en onderwerpregel in en stellen hun vraag.
9. Mediapagina
Heb je een mediapagina? Een mediapagina is ontworpen om de media te voorzien van de essentiële informatie die ze nodig hebben. Benader het met de overtuiging dat de media naar u op zoek zullen gaan en meer willen weten over je bedrijf. Hier zijn slechts enkele elementen die u op jouw mediapagina kunt opnemen:
- Bedrijfsmissie en geschiedenis
- Product lijst
- Bedrijf Bios
- Bedrijfsnieuws en persberichten
- Brochures, logo’s, afbeeldingen