De basis om meer klanten naar je website te trekken

meet kwalitatieve leads naar je website

Is jouw website gewoon een online brochure? Of is deze geoptimaliseerd om daadwerkelijke klanten aan je bedrijf te leveren? Hoewel een mooie bedrijfswebsite zeker indruk kan maken, heb je natuurlijk liever een site met hoge conversie

Of je nu zelf een website maakt of met een professional werkt, zorg ervoor dat je website de volgende belangrijke componenten bevat:

Schrijf over onderwerpen die interessant zijn voor jouw doelgroep

Doe onderzoek naar jouw doelgroep. Wat zijn hun interesses en problemen? En hoe kunnen jouw diensten de oplossing zijn? Als je dat weet, vul de website met info en berichten die relevant zijn. Het toevoegen van relevante content voor je bezoekers is een doorlopend proces. Blijf dit doen zodat je:

  • Vertrouwen en geloofwaardigheid opbouwt
  • Laat zien dat je je bezoekers begrijpt
  • Helpt om jouw oplossing als de perfecte oplossing te positioneren
  • Geeft jouw site een boost in zoekmachines voor relevante zoekwoorden

Doe een zoekwoordenonderzoek voor meer kwalitatieve leads

Zodra je weet wie jouw doelgroep is, wil je manieren vinden om die doelgroep naar je website te trekken. Een kort zoekwoordenonderzoek is de eerste stap om de juiste zoekwoorden te vinden om die groep aan te trekken.

Hulpprogramma’s om je zoekwoorden te bepalen

 

Meer bezoekers op je site is leuk, maar je wilt vooral ‘kwalitatieve leads’. Dat zijn prospects die echt geïnteresseerd zijn in jouw product of dienst. Zij zijn bereid te betalen voor de oplossing die jij biedt. Het is nu de kunst om deze bezoekers om te zetten in klanten. Zij moeten dus op een pagina komen, waarbij hun vraag/probleem direct wordt opgelost.

Maak een landingspage met een relevante aanbieding

Hoewel het organisch aantrekken van websiteverkeer via blogberichten en SEO zijn voordelen heeft, is het ook een tijdrovend, arbeidsintensief proces dat lukraak prospects op je site kan opleveren.

Landingspagina’s zijn pagina’s die zijn ontworpen met een specifiek doel. Ze worden vaak gebruikt i.c.m. advertenties en email-marketingcampagnes.

Ze moeten zeer gericht zijn om aan de specifieke vraag van jouw doelgroep te voldoen en een relevante call-to-action (oproep tot actie) bevatten. Bijvoorbeeld een knop om te bestellen of om meer informatie aan te vragen.

Stel je doelgroep is geïnteresseerd in een training. Dan moet je landingspage in ieder geval een relevante call-to-action bevatten, zoals “Download onze gratis tips en trainingsgids”.

Door bezoekers van de website te verleiden om:

  • Een gratis e-boek te downloaden
  • Zich aan te melden voor een webinar
  • Zich te abonneren op een nieuwsbrief
 

Kun je hun contactgegevens vastleggen en beginnen een relatie op te bouwen.

Communiceer een duidelijke en unieke waardepropositie

Nogmaals, je moet weten wie je doelgroep is en wat hun problemen zijn voordat je een aantrekkelijk aanbod kunt maken. De website moet duidelijk communiceren hoe jij het probleem van jouw bezoeker kan oplossen.

  • Wat biedt jouw bedrijf?
  • Waarin verschilt het van de concurrent?
  • Wat levert het jouw klant op?

Een mooi en gebruiksvriendelijk design

Zelfs de site met de meest boeiende inhoud zal niet tot conversie leiden als deze rommelig lijkt, traag laadt, of moeilijk te navigeren is.

Bezoek vandaag je website en doe alsof je 1 van je ideale klanten bent. Heeft je site:

  • Relevante inhoud?
  • Een duidelijke en unieke waardepropositie?
  • Is de site aantrekkelijk
  • Is de site makkelijk te lezen en te gebruiken?
  • Als je na een zoekopdracht op trefwoord op een bepaalde pagina terechtkomt, is de pagina dan logisch t.o.v. zoekterm?
  • Heeft het een onweerstaanbare call-to-action?
 

Deze belangrijke website-componenten werken samen om prospects om te zetten in klanten. Zorg er bij het ontwerpen of opnieuw ontwerpen van je bedrijfswebsite voor dat je bovenstaande stappen doorlopen hebt.

deel dit artikel

categorieën