Winstgevende advertenties door A/B testing

ab-testing winstgevende advertentie

Ervaren marketeers kunnen vast zeggen wat werkt. U kunt zelf een ‘ sterk gevoel’ hebben wat prospects interessant vinden. Uiteindelijk zijn het de bezoekers en prospects die bepalen wat de meest aansprekende advertentie is. In de praktijk zorgt dit vaak voor verrassingen. Uw gevoel komt vaak toch niet overeen met wat de prospect tot actie aanzet.

 

Bij A/B testing gaat het om de beste advertentie te selecteren

De click through rate (doorklikratio) is de verhouding die aangeeft hoe vaak mensen op uw advertentie klikken. U kunt de CTR gebruiken om te meten hoe aantrekkelijk uw zoekwoorden en teksten van de advertenties zijn. Maar het zegt niets over de succesfactor van de advertentie.

 

Een goede advertentie heeft een hoge conversie en de laagste kosten per conversie

Stel u hebt een geweldige advertentie. Veel bezoekers klikken erop. Maar slechts enkelen worden een echte lead door de het invullen van een oferte aanvraag. De CTR is hoog, maar het rendement is laag. Conclusie: de advertentie met de hoge CTR is geen winnaar want het levert niets op.