6 tips voor de beste landing page

SEA met een geslaagde landings paginae-sea-600

Zorg dat de landingspage de info toont die je bezoeker verwacht. De woorden en termen in je headline moeten hetzelfde zijn als die van de advertentie. Verder moet je letten op het volgende:

  • Gebruik niet te veel witruimte aan de bovenkant
  • Een mooie foto die je bezoeker niet ‘vertelt’ wat het bedrijf  / product biedt is een gemiste kans
  • Toon direct een manier van contact opnemen (telefoon / email)
  • Call-to-action: Maak duidelijk waarom ze direct contact moeten opemen
    Geef een reden  bijv. offerte of informatie aanvraag, korting of een demo. En maak ook duidelijk hoe zij dit kunnen aanvragen
  • Houd de tekst kort en aantrekkelijk
    Maak duidelijk wat de voordelen voor de bezoeker zijn
  • Denk aan conversie en niet aan SEO bij een landingspage
    De regels om hoog te ranken in Google via SEO zijn heel anders dan de regels voor conversie. Blijf de klant voorop stellen. En geef de mogelijkheid om door te klikken of een andere call-to-action uit te voeren.