Wel of niet kiezen voor Google Advertenties

google adwords en mijn business?

Is Google AdWords ook geschikt voor mijn business? Bijna altijd is het antwoord JA. Veel ondernemers denken dat het duur is. Of moeilijk om een Google advertentie campagne op te zetten. Hierdoor missen deze ondernemers veel nieuwe klanten.

7 Redenen om te starten met Google Adwords

Snelle manier om leads te genereren

Zodra een behoefte zich voor doet, gaat uw doelgroep zoeken. Zodra zij de gekozen keywords ingeven, wordt uw advertentie getoond. Deze ideale groep prospects zal dagelijks, zolang de campagne draait via advertenties op uw website komen. Een bepaald percentage zal van prospect lead worden en uiteindelijk klant.

Kosten zijn transparant – U betaalt alleen voor wat u afneemt

Met Google Advertenties of pay per click, betaal je alleen als iemand daadwerkelijk op je advertentie klikt.

Bijvoorbeeld:

Je zet de kosten per klik op € 0,50. Er wordt 20 keer op de advertentie geklikt. Google brengt € 10,- in rekening. Heel overzichtelijk en geen onverwachte kosten.

U bereikt altijd de juiste doelgroep

Als u start met een campagne bent u de baas over de manier waarop de advertentie verschijnt. U kunt de volgende zaken instellen:

  • keywords
  • advertentietekst
  • tijdstip en datum
  • locatie en regio
  • device
  • landingspage
  • . . .

Door deze mogelijkheden kunt u heel gericht uw producten en diensten tonen aan de doelgroep(en). U kunt meerdere advertenties op verschillende tijdstippen tonen. U kunt kiezen uit lokale of landelijk de target groep te benaderen. De opties zijn enorm.

 

Geen onverwachte kosten

Bij Google AdWords zijn er geen restricties over hoeveel u wilt besteden. U bepaalt uw budget voor de campagne en u kiest wat u wilt betalen voor een klik.

 

Niet afhankelijk van SEO en gewijzigde Google algoritmes

Zodra een campagne goed loopt, blijft deze gewoon doorlopen. Zelfs als Google de richtlijnen en algoritmes verandert. Deze zijn alleen van toepassing op de organische zoekresultaten van de zoekmachine.

 

Onverwachte business kansen

Stel de website van uw concurrent is off line. Een klant die snel een oplossing wil, zal direct zijn wens in Google typen. Als uw advertentie verschijnt kan deze klant kiezen. Wachten op zijn ‘bekende’ leverancier. Of klikken op uw advertentie en direct geholpen worden.

 

Gratis branding

Zelfs als prospects niet op de advertentie klikken, zien ze uw advertentie toch. Op deze manier komt uw bedrijf / merk onder de aandacht.