Wat is jouw sterkste USP?

Wat is jouw antwoord als ik vraag waarom zou ik bij jou product X kopen i.p.v. bij een concurrent?
Iets over service, ervaring of prijs is vaak het antwoord dat ik krijg.

Veel starters maar ook bestaande bedrijven vinden het moeilijk om hun USP duidelijk te maken.

wat maakt je uniek voor je kopers

Waarom heb je een ‘power’ usp nodig

Natuurlijk heb je usp’s nodig om klanten en prospects te overtuigen bij jou te kopen. Waarschijnlijk pas je dit al regelmatig toe in (verkoop)gesprekken. Door te focussen op de sterkste USP,┬ákun je nog meer business naar je toe trekken.

Wat is eigenlijk een USP (Unique Selling Point)

  • Op welke manier ben je uniek?
  • Op welke manier ben je anders dan je concurrenten?
  • Waarom moet ik van jou kopen i.p.v. iemand anders?
  • Waarom zouden jij en je product mij iets moeten doen?

 

De 6 onderdelen van een ‘Power’ USP

  1. Je bent uniek door de koper die je bedient
  2. Je bent uniek door het product/dienst dat je verkoopt
  3. Je bent uniek door een ongebruikelijke invalshoek
    vb 1 Je belooft een specifiek resultaat
    vb 2 Je biedt klanten een geweldige ervaring door met jou zaken te doen
    vb 3 Je biedt een hoge kwaliteit
  4. Je bent uniek door wat je product/dienst niet doet
  5. Je bent uniek door de snelheid die je biedt
  6. Je bent uniek door de garantie die je biedt